Mina Anime tips! (lång lista)

2016-04-11-824833

* Puella Magi Madoka (En säsong – Magi, drama, thriller) <– Man kan kolla på filmerna istället om man vill p.g.a alla avsnitt är i en enda rulle. Den tredje filmen finns dock inte i serien, det är ‘slutet’. Rekommenderas till dem som gillar mörk Anime

* Haiyore! Nyaruko (Två säsonger – Komedi, parodi, fantasy) <– Mycket Ecchi ibland men den är riktigt underhållande och rolig

* Kokoro Connect (En säsong – Drama, komedi, romantik) <– Den var lite konstig i början, men fastnade snabbt för karaktärerna och den var väldigt bra

* Btooom (En säsong – Action, psykologisk, drama) <– En av mina favoriter, sett om den massvis med gånger! Väldigt mörk..

* Sakurasou (En säsong – Komedi, drama, romantik) <– Shiina Mashimaro är min Waifu Emoji heart denna rekommenderas!

* Kotoura-san (En säsong – Komedi, drama, romantik) <– Kotoura-san..åh gud, jag bara älskar denna animen ända in i märgen. Rekommenderar den + många roliga scener!

* Hataraku Maou-sama! (En säsong – Komedi, fantasy) <– Så roligt att se hur en Demon härskare hamnar på jorden med sin kompanjon och jobbar på ett ställe som liknar Mcdonalds.. den animen är för bra! Underhållande, rekommenderas om man gillar Fantasy.

* Watamote (En säsong – Komedi, slice of life) <– Den är skitbra och ger också ett bra meddelande för dem som inte är som alla andra.

* Danganronpa (En säsong – Thriller, skräck, psykologisk) <– Var väldigt kul att försöka gissa vem som mördade vem..

* Another (En säsong – Drama, thriller, skräck) <– Mycket blod och spänning. Var ett tagsen jag såg den nu, men ska se om den!

* Noragami (Två säsonger – Fantasy, komedi, äventyr) <– Fastnade för den redan efter första avsnittet, vill ha mer.

* Nisekoi (Två säsonger – Komedi, romantik, harem) <– Team Chitoge eller Team Onodera? Super underhållande Anime.

* Golden Time (En säsong – Komedi, drama, romantik) <– Jätte mysig men samtidigt kunde den få en till tårar också, rekommenderas.

* Black Bullet (En säsong – Action, drama, fantasy) <– Oh god, Anime introt älskar jag, och hela animen är bara för bra.

* Soredemo sekai wa.. (En säsong – Shoujo, romantik, fantasy) <– En av mina favorit Shoujos, började se den när den släpptes och föll direkt för den.

* Tokyo esp (En säsong – Action, supernatural, komedi) <– Enligt mig är Rinka en awesome karaktär och animen är bra, men den känns lite oavslutad dock!

* Ao haru ride (En säsong – Shoujo, drama, romantik, slice of life)

* Gekkan Shoujo Nozaki-kun (En säsong – Komedi, romantik, school) <– Denna fick mig garva under hela animen!! Älskar Sakura Chiyo, hon är verkligen för mysig.

* Nanatsu no Taizai (En säsong..än – Action, supernatural, komedi) <– Rekommenderar denna starkt

* Your lie in April (En säsong – Drama, musik, romantik) <– Så himla vacker och lyfter fram känslor i den. Kaori är en av mina favoriter nu

* Akatsuki no Yona (En säsong..än – Shoujo, komedi, action, fantasy) <– En av mina favoriter!! Den är så bra, rekommenderas

* Plastic memories (En säsong – Drama, romantik, Sci-fi) <– Ta fram näsduken om du ska se denna.. men den är sevärd!

* Ore Monogatari (En säsong..än? – Shoujo, komedi, romantik) <– BÄSTA Shoujo animen på länge. Så himla underhållande!

* Charlotte (En säsong..än? – Drama, super krafter, tragedi) <– Om man tycker om Angel Beats och stilen, så rekommenderas denna

* Himouto! Umaru-chan (En säsong – Komedi, tv-spel, anime/manga) <– Trodde först att det bara var en tråkig barn anime, men så visar det sig vara en av mina största Favoriter nu! Rekommenderas

* Shimoneta (En säsong – Komedi, ecchi) <– Väldigt NSFW men åh gud vad jag inte ångrar att ha sett den. Den är SÅ ROLIG

* Gakkou gurashi (En säsong – Skräck, slice of life, psykologisk) <– Låt dig INTE luras av den gulliga stilen, den är väldigt mörk, som ‘Puella Magi Madoka’ exempelvis.

* One Punch Man (En säsong..än? – Superhjältar, komedi, action) <– Alla gillar inte Superhjältar i Anime, men om du gör det rekommenderar jag denna. Den är fantastisk och rolig.

* Ereased (En säsong – Thriller, psykologisk, supernatural) <– Intressant hur man får följa Satoru när han åker tillbaka i tiden för att stoppa iskalla mord..


Alla dessa Anime är från 2011 – 2016

Kommentera

