IGÅR tog jag bort min Facebook, och här är varför.


VAD HÄNDE???

KORT version: Jag blev pressad av en främling att ge ut någon kontaktinformation om mig själv för han ville bli ”vänner” och även veta var jag bor. Han ljög även för mig om sin riktiga ålder.

Den LÅNGA versionen: Jag var på väg hem ca kl 11.40 (gåendes, för busspengarna var som sagt slut.) så skulle jag gå över ett övergångsställe, jag hann nästan inte för att lampan skulle snart lysa rött istället och då var det en person framför mig som sa ”Det är okej, du kan gå över” och jag säger ”Ah, tack” för att försäkra att jag går över säkert och inte är rädd. När jag kommit över till andra sidan så är personen framför mig åt sidan. Jag fortsätter bara att gå för jag vill hem.

Personen vänder sig till mig och frågar på engelska ”Allt bra?” och jag rycker till lite för kändes konstigt med en främling som börjar prata med mig som om vi redan kända varandra. Jag svarar tillbaka fast på engelska ”Ja hehe, och du då.?”

Och ja, han fortsätter prata med mig, medans jag själv känner mig väldigt nervös och lite…obekväm. Har inget emot att småprata med nya människor, men detta var annorlunda…
Han gick samma väg som mig, jag bara önskade att han skulle svänga av åt något annat håll så jag kunde få komma hem bara, men han slutade inte prata med mig. Frågade mig alla möjliga saker som ”Är du singel?” ”Hur gammal är du?” ”Bor du ensam?” ”Har du haft en svart pojkvän förut?”
Jag svarade ärligt på hans frågor men med en viss måtta, för jag vill ju inte avslöja mitt privatliv för en främling. Svarade bara simpelt ”Nej, 22, Nej, nej”

Men det började bli mer och mer obekvämt för vi kom bara närmare där jag faktiskt bor.. var bara rakt fram en bit och så en backe upp.
Han fortsatte prata med mig på engelska om allt möjligt, tills han sa ”Jag vill bli vän med dig” och då blev min mage iskall… jag sa ”Uhm..Jag känner dig ju inte, det känns en aning konstigt” och då sa han ”Gör inget! Kan jag få ditt nummer?”

Jag ville bara gråta..seriöst… jag vet att jag inte kan avvisa en främling för jag vill ju vara snäll men, jag fick nästan känslan av att jag inte fick säga nej till honom?
Jag svarade ”Nej tyvärr, jag vill helst inte ge ut mitt nummer till främlingar..”
Han säger ”Det gör inget, har du facebook?”
Jag: ”Jo men…uhm…”
Han: ”Kan jag adda dig så vi kan chatta?”
Välja mellan mitt egna mobilnummer där någon kan nå mig 24/7 eller Facebook?…
Jag valde facebook. Denna personen gav sig verkligen inte förens han hade fått något utav mig…
”Du verkar vara en väldigt snäll person, jag skulle vilja att vi blir vänner”
Han tog upp ett kuvertpapper som låg på marken och hämtade upp sin penna från sin egen ficka. Han frågade ännu en gång om mitt nummer…
han hade redan börjat skriva på pappret ”07…” och då sa jag ”Nej, jag vill inte ge ut mitt nummer..” och då svarar han ”Ah, okej gör inget. Facebook?”
Jag: S-sure…..
Efter jag hade skrivit ner det så skrev han ner sitt första namn ”S***la”.
Han rev av pappret med namnet på och gav i min hand.
”Jag har solglasögon på min profilbild, det är jag” sa han.
Jag: Hehe ok…
Jag: Hur gammal är du då?
Han: 28, vi har 5 års skillnad (sa han med ett leende)
Jag: Hehe ..
Jag sa nervöst ”Jag måste gå nu.” då tog han min hand och skakade.
Han: ”Okej, jag addar dig då jag kommer hem, have a nice day, bye”

Efter att han gått började jag få tårar och blev äckligt paralyserad.
Stannade vid en lycktstople och bängde mitt huvud i den några gånger och sa till mig själv ”VAD FAN HAR DU GJORT!?!? Spring hem och stoppa honom från att hitta dig” sa mitt samvete… så jag sprang resten av vägen hem medans jag grät (undrar vad folket som gick förbi mig trodde..)
När jag kom hem så sökte jag snabbt som f-n på Youtube hur man kan spara sin Facebook information (ladda ner den) och jag hittade det, sparade det på min dator. Innan jag bestämde mig för att ta bort min fb så kollade jag in på hans facebook profil och kände mig bara illamående… kollade in på hans bilder snabbt, såg inget märkvärdigt.. men en bit ner så är det TRE bilder som jag tycker är motbjudande att kolla på.. tjejer som visar sina rumpor och ser allmänt slampiga ut….nope…nope nope nope nope. Vill inte ha med en sådan person att göra.

Jag tog bort min facebook innan han ens hann adda mig. Ville inte att han ens skulle hitta mig, ville inte att han skulle se hur många vänner jag har och vilka…
Någon timma efter så håller jag på med ett nytt konto och medans jag gjorde det så
kollade jag upp honom på Google. Hittade honom direkt.
Däremot så fick jag veta att han var MYCKET ÄLDRE än vad han sa att han var till mig. Han sa ”28” men på den profilen jag hittade så stod det ”39” …..OMG…… han ljög mig rakt upp i ansiktet.

Vad FAN ville han mig egentligen? Känns nästan som att han ville veta var jag bodde för att han skulle kunna göra någonting man inte ska. Nej…blev alldeles iskall i magen av att jag stått och småpratat med en som är född ”1976” och ville bli VÄNNER…
Jag är skitskraj numera för att han bor så pass nära mig också…….
Nu vet ni vad fasen som hände mig mitt på soliga dagen då jag skulle bara HEM!

Kommentera

