Att stanna upp.

Efter att ha kollat på tipsvideos i över 2 timmar nu om allt mellan hår, smink, rengöring… vet ni vad?
Nu har jag lust att verkligen ta hand om mig själv. Huden, ansiktet, håret..
Blir väldigt ledsen då jag tittar på mig själv. Vad är det jag ser? Inte mig. Jag sköter mig inte!

Jag tänker hela tiden på vad ANDRA skulle tycka vad jag ser fin ut i, inte vad jag själv vill/tycker.
Varför har jag alltid lyssnat på andra..varför lyssnar jag inte på mig själv? Vad JAG vill?
Jag hoppar från färg till en annan färg.. förra månaden ville jag bli blond igen, men nu så vill jag ha mörk brunt för att färga blondt tar för lång tid.. men…nu börjar jag undra..vad är det JAG vill..?
Har alltid vänt på huvudet och frågat: ”Vad tycker du passar mig? Kort eller långt? Blondt eller svart?”

Om jag verkligen lyssnar innerst inne hos mig själv.. Brun, Blond, Svart, Röd..etc?
Mitt jag svarar: Min naturliga hårfärg fast bättre… jaha, men det är en lång process?
Ja, jag kan sträva åt att bli blond igen, men just nu, så känns det som jag vill tona håret i något brunt tills mitt hår blivit ljusare så jag kan göra blond slinger igen. Det är ingen lögn, jag var gladare som blond, livet är mycket roligare för att jag ÄLSKAR ljusa färger. Medans mörka färger får mig se ledsen och deppig ut. Där är svaret. Allting ska vara ljust! Woops…då kanske jag borde ta på mig en annan tröja, då denna är mörkgrå. Jag älskar orange, gult och persiko färger. Dem är verkligen mig!
Så ska leta upp någon sån tröja.

Mitt mål nu att göra/köpa:

* Ansiktsvatten + Återfuktande Nattcreme
* Vårdprodukter till håret + inpackning
* Tona håret brunt/ljus brunt(?)
*

Om bara någon timma så ska jag iväg till stan, för idag sjunger nämligen Eric Saade här i Borås.
Inget direkt fan av honom, men kan ju alltid vara kul att lyssna och se live. 🙂

Kommentera

