Skola och baguette


Kom precis hem!

För en stund sedan

Egentligen kunde jag tagit 14.40 bussen, men hjälp vad många
som skulle in i bussen…vill inte åka med en buss om det ska vara
sådär många som det var.. nääe då väntar jag hellre på nästa.

Det gjorde jag rätt i! För det första så var det knappt någon
som skulle med den bussen~ kändes skönt. För det andra
så var busschauffören en släkting!

Det var min Pappas bästa väns faster! (nu blev det lite rörigt..)
Jag som har så dåligt minne, kände varken igen henne eller
hennes namn.

Men när jag steg på bussen och hade satt mig ner
så vände hon sitt huvud mot mig och tittade på mig och sa
”Är det inte du som är *****’s dotter?” Joo! Det är jag, sa jag 😀
Också pratade vi liiite med varandra innan det blev knäpptyst (är blyg).
När jag skulle stiga av så sa jag iaf hejdå till henne ^^

Just nu

Nu sitter jag ner och äter på en Räk & Ägg baguette. (mums!)
Jag var så himla hungrig när jag satt i klassrummet och försökte
koncentrera mig. Under hela lektionen (90 min) knorrade min mage
då och då. Jag blev nästan rädd att någon skulle höra.. x’D

D’aww min pojkvän kommer inte hem förens riktigt sent..
det är basketmatch idag (kolla på) så klockan kommer typ vara
vid 10-halv 11 tiden innan han är hemma. Gonna miss you darling~!

Idag har jag dock lite att göra, men iaf just nu vill bara
äta färdigt baguetten och sen fortsätta till nästa steg.
Måste diska klart, och så städa lite. Det låter inte som mig
men jag har fått ett annat perspektiv och ett slags ‘mål’ på att
bli lite mer självständig, yepp!

Nu ska jag skriva till min pappa att jag
precis mötte busschauffören ^^

Kommentera

